A szövegek típusai
Weboldal megszövegezés
Az online hirdetéseid alapja elsősorban maga a weboldalad. Ezért a marketingszövegírást itt érdemes elkezdenünk, ugyanis itt fut össze minden szál. Egy jó weboldal informatív, letisztult, lényegre törő, és nem a vállalkozásodról szól, hanem a vásárlóidról, és az ők érdekeiről.
Egy profin megírt webszövegre jellemző, hogy azonnal kiderül a szövegből, mivel foglalkozol, és milyen megoldást nyújtasz a vásárlóidnak.
Landing Page szövegezés
Szeretnéd az egyik termékedet, szolgáltatásodat kiemelten hirdetni? Vagy csak minél több feliratkozót szerezni? Akkor írjuk meg együtt a Landing Page szövegedet!
Mi az a Landing Page?
A Landing Page egy olyan “miniweboldal” vagy másnéven érkező oldal, ahová a látogatókat irányítjuk egy hirdetésből, és valamilyen cselekvésre ösztönözzük őt. Ennek az oldalnak egyszerűnek és egyértelműnek kell lennie, hogy mit kínálunk a látogatónak, és az mire nyújt megoldást. Ha elérjük az érdeklődését, akkor ösztönözhetjük a cselekvésre CTA-val (call to action).
A Landing Page célja lehet egy termék vagy szolgáltatás vásárlása, vagy olyan lead-ek generálása, mint például feliratkozás hírlevélre, kapcsolati űrlap kitöltése, regisztrált fiók létrehozása, linkre kattintás, stb.
A Landing Page lépcsőt jelenthet a vásárlás felé, és kizárólag csak egy ajánlatot tartalmazhat.
SEO szövegírás
Ha szeretnél az interneten minél több oldalon megjelenni, akkor érdemes a keresőoptimalizálást (SEO-t) választanod. Ez a marketingeszköz a kulcsszavak és a keresési kifejezések alapján működik, és a Google (vagy más keresőmotorok) eredményoldalain találhatóak meg.
A kiváló SEO tartalmak készítéséhez elengedhetetlen, hogy a látogatók fejével tudjunk gondolkodni, és könnyen kitaláljuk, hogy mi járhat a fejükben, amikor egy-egy adott kulcsszóra rákeresnek. Majd ezen kifejezések alapján pedig egy érdekes, olvasmányos cikket építünk fel.
Hírlevél megírása
Az e-mail marketing él! Sőt, a hírlevél az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, hogy megszólítsd a célcsoportodat. És hogy miért lehet vele fantasztikus eredményeket elérni?
Mert
- már a meglévő vásárlóidnak küldhetsz e-mailt
- a feliratkozóid nagyobb eséllyel fognak újra vásárolni
- személyesebb hangvételű levelekkel, nagyobb bizalmat érhetsz el
- csak olyan vásárlóknak értékesítesz, akiket valóban érdekel a vállalkozásod
- bármilyen fontos információt, akciót azonnal közölhetsz hírlevélben
Ha szeretnéd megtudni, milyen lehetőségek rejlenek a hírleveledben, és szeretnéd a célközönséged figyelmét, bizalmát elnyerni, valamint még nagyobb forgalomra szert tenni, akkor vágjunk bele együtt az e-mail marketingbe!
Blogírás
A blogolás a tartalommarketing és a SEO egyik alapvető része, melynek segítségével rengeteg érdeklődőt szerezhetsz. A blog kiváló eszköz márkaépítésre, és a kapcsolatok kiépítésére a közönségeddel. Ha a blogod olvasmányos, értékes és szórakoztató, akkor az olvasóid szívesebben térnek vissza a weboldaladra, és idővel vásárolhatnak is tőled.
Ennek a szuper marketingeszköznek rengeteg előnye van:
- Keresőoptimalizálás szempontjából: a keresőmotorok (pl. a Google) szeretik a friss, értékes tartalmakat, ezért a blogolás nagyszerű eszköz arra, hogy a látogatók a keresőmotorokon keresztül találják meg a weboldaladat.
- Edukálhatod a célközönségedet: a blogbejegyzések alkalmasak arra, hogy az olvasók naprakészek legyenek a termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban. Tippekkel, tanácsokkal láthatod el őket, amelyeket olyannyira értékelhetnek, hogy visszatérő látogatóid lesznek, és előbb-utóbb vásárolnak is tőled.
- Megmutathatod a szakértelmedet, erősítheted vele a márkádat és hitelességedet, elnyerheted az olvasók bizalmát, valamint átformálhatod a közönséged gondolkodását, véleményét egy-egy számodra fontos területen.
- Kapcsolatba kerülhetsz az olvasóiddal, válaszolhatsz a kommentjeikre, üzeneteikre, így a közvetlen kommunikáció által hamar elnyerheted a látogatók bizalmát, akik végül vásárlókká válnak.
Ne feledd: minél több és értékes blogbejegyzést teszel közzé, annál több követőd lehet, és annál jobb eredményeket érhetsz el a keresőkben.
Social hirdetések megírása
Manapság nem elég csak jelen lenni a közösségi médiában, hanem tudni kell, hogy kinek, mikor és mit érdemes kommunikálni. Ha szeretnél egy igazán jó közösséget kiépíteni, akkor beszéljük át a céljaidat, a hirdetési kampányterveket, a kommunikáció stílusát, határozzuk meg a célközönségedet, és posztoljunk rendszeresen.
Ugyanis ahhoz, hogy elkötelezz embereket az oldalad mellett, hetente néhány alkalommal, vagy napi egyszer posztolni kell. A legtöbb helyen megoszthatsz szöveget, képeket, és videókat is.
Tehát egy erős, közösségi média jelenléthez szükségünk lesz célkitűzésekre, költségvetésre, mérhető adatokra, érdekes tartalomra, és aktív tartalom megosztásra, mindezt a megfelelő közösségi média platformon.